R

Toplumun kadın ve erkeğe yüklediği belirli rol ve sorumluluklar, çocuk yaşlarda zihinlere yerleşiyor ve yerleşen bu kalıpları değiştirmek ilerleyen yaşlarda oldukça zor olabiliyor. Söz konusu bu kalıpların çocukların bilinçaltına yerleşmesinde masallar önemli rol oynuyor. Günümüz modern dünyasında sadece cinsiyet özelinde belirlenen rol ve sorumluluklar kabul görmüyor. Fakat yüzyıllardır bilinen masallarda toplumsal cinsiyet eşitliğine uygun olmayan tutumlar bulunuyor. Bu düşünceyle yola çıkan Odeabank, Can Yayınları ile ortak bir proje başlattı. “Eşit Masallar” adı verilen projeyi gelin yakından inceleyelim…

Kadın-erkek eşitliği kavramının çocuklara doğru ve pozitif bir şekilde öğretilmesine katkı sunmak amacıyla yola çıkan Odeabank, Can Yayınları iş birliğinde dünya klasiği masallarını klasiklerini eşitlikçi bir bakış açısıyla yeniden yorumlayarak fark yaratacak bir projeye imza attı. Psikolog Prof. Dr. Ayşe Bilge Selçuk’un içerik danışmanlığında yürütülen projede; en bilinen ve sevilen 5 masal, kadın-erkek eşitliği kapsamında, çağdaş Türk edebiyatı yazarları Gamze Arslan, Mevsim Yenice, Murat Gülsoy, Fadime Uslu ve Hikmet Hükmenoğlu tarafından yeni isimleri ile tekrar kaleme alındı. Projenin tanıtım filmi müziği ve masalların seslendirmesi ise Nova Norda tarafından yapıldı.

Yeniden yorumlanan 5 masal; Kırmızı Başlıklı Kız, Rapunzel, Sindirella, Kurbağa Prens ve Pamuk Kalpli Prens ve Yedi Cüceler. Aileler masal kitaplarına ücretsiz olarak tüm Odeabank şubelerinden; dijital ve sesli kitaplara ise 
Eşit Masallar – Kadın Erkek Eşitliği | Odeabank
üzerinden ulaşabilecek.

Gelin masallarda neler değişmiş yakından bakalım?

Kırmızı Başlıklı Kız: Gücünü zekasından alırdı, Kırmızı Başlıklı Kız'dı adı

Kırmızı Başlıklı Kız masalında ilk önce ebeveynlerin rolü değiştirildi. Klasik masalda kurabiyeleri anne hazırlıyordu. Yeni yorumda ise babanın da evde mutfak işleri yapabileceği, kurabiye pişireceği vurgulanıyor. Masalda ayrıca küçük kızlar güçsüz, yardım bekleyen kişi olmaktan çıkarılıyor ve bilgili, ne istediğini bilen cesur kızlar olarak tanıtılıyor. Gücün sembolü olan kurt karakteri de masalda yardım talep eden bir karakter olarak karşımıza çıkıyor. Kurtlara kanmayan, gücünü zekasından alan kırmızı başlıklı kızların yetiştiği eşit bir yarının inancıyla.

Rapunzel: Cesur, gözü kara ve özgür yetişmişti. Rapunzel’di ismi

Rapunzel masalındaki kötü cadı, yeni versiyonda akıllı ve toplum için çalışan iyi kalpli bir kadına dönüştürüldü. Masalın kahramanı Rapunzel ise klasik masaldaki güçsüz ve prensini bekleyen karakter yerine bilge, cesur ve korkusuz bir kız olarak değiştirildi. Cadıtohumu'nun dünyayı daha iyi bir yer yapma cesaretiyle büyüttüğü Rapunzel ve kız kardeşleri sayesinde insanlar yeşil bir dünyaya yeniden kavuştu. Masalın bu yeni versiyonunda Rapunzel ile Prens, tohum ata ata dünyayı yemyeşil bir yer yapmak için yollarına devam etmeyi seçti.

Sindirella’nın Bilmecesi: Çok akıllı ve meraklıydı, kitaplarda keşfederdi dünyayı. Sindirella'ydı adı

Sindirella masalında kötü kalpli üvey anne figürü kaldırıldı. Sindirella zayıf, güçsüz ve kendine güveni olmayan bir karakterden çıkarılıp akıllı, bilgili ve kendinden emin bir karakter olarak yazıldı. Klasik masaldaki ayakkabılar, günümüzde büyük önem verilen bilgi ile değiştirildi.

Pamuk Kalpli Prens ve Yedi Cüceler: Asıl gücü iyi kalbi ve zekasıydı. Pamuk Kalpli Prens’ti onun adı

Serinin devamında Pamuk Prenses masalının adı Pamuk Kalpli Prens olarak değiştirildi. Masalda bu kez güzel ve iyi kalpli bir prenses yerine akıllı ve iyi kalpli bir prens var. Onun karşısında ise krallığı ele geçirmeye çalışan kötü kalpli cadı yerine vezir tasvir edildi. Bu masalda "erkekler ev işleri yapmaz" tabusunun yıkıldığını görüyoruz. Yedi cüceler ormana gidince prens ev içi sorumlukları paylaşıyor ve hatta çok güzel yemek pişirebiliyor. Akıllı prens, vezirin vermek istediği elmaya kanmıyor. Böylelikle vezirin planı böylece suya düşüyor.

Kurbağa Prens: Onun büyüsü iyilik ve eşitliği seçmesiydi. Kurbağa Prens’ti ismi

Kurbağa Prens masalının yeni versiyonunda, orijinalinden farklı olarak bir değil birkaç prenses var. Masalda prenseslerin hepsi iyi birer yönetici ve bilge kişilikleri temsil ediyor.  Masalın orijinalinde olduğu gibi insanlara ve doğaya saygılı olmadığı için cezalandırılan kurbağa prens yer alıyor. Bencil ve kendini beğenmiş prenses yerine ise akıllı, bilge ve paylaşmayı bilen bir prenses görülüyor. Prenses ve kurbağa arasındaki empati, saygı ve sevgi dolu arkadaşlığa vurgu yapılıyor

Toplumsal sorunlara görünenden fazlası yaklaşımıyla eğilen Odeabank, Mart 2020’de kadınların ekonomik yaşam içinde eşit şartlarda yer alabilmelerini sağlamak amacıyla güçlenmelerini hedefleyen, Birleşmiş Milletlerin özel sektör girişimi "Kadının Güçlenmesi Prensipleri"ni imzalamıştı. Odeabank atmış olduğu imza ile kadın dostu politikalarını, Birleşmiş Milletler (BM) nezdinde taahhüt altına alarak tescilledi. Odeabank ayrıca Türkiye’de toplumsal kadın-erkek eşitliğine duyarlılığın gelişmesi adına Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) girişimi olan Eşitliğe Değer ile iş birliği yaparak çalışanlarına Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Semineri düzenledi. 350’den fazla Odeabank çalışanı bu eğitimlerden faydalandı. Odeabank, yıl ortasında ise Türkiye’de pandemi öncesinde ve sonrasında kadınların tasarruf eğilimlerini ve yatırım alışkanlıklarını incelemek amacıyla Kadınların Birikim Alışkanlıkları Araştırması’nı gerçekleştirmişti. Gönüllü Odeabank çalışanlarından kurulan çalışma grubu ise şirket içinde ve dışında projeler hayata geçirmek üzere çalışmalarına devam ediyor.

Detaylı bilgi için tıklayınız 

sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
nevşehir escort
kayseri escort
sakarya avukat
webmaster forum
buca escort bayan